خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 11:39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : صحن
بیگلری در نطق میان دستور:

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌هایشان را شفاف برای ملت ایران به ویژه مردم مناطق محروم اعلام کنند

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دوازدهم خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: انتظار داریم در چندین روز باقی مانده از انتخابات، برنامه‌هایتان را شفاف برای ملت ایران به ویژه مردم مناطق محروم، اتباع مذاهب اعلام کنید تا تصمیم گیری برای مردم راحت شود؛ امیدواریم مردم هم با مشارکت حداکثری فرد اصلح را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ محسن بیگلری در صحن علنی امروز ( سه شنبه، 29 خردادماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و خدمت، گفت: با خدای خود عهد بستم که در دفاع از مطالبات بحق مردم حوزه انتخابیه شب و روز نشناسم و صدای رسای آنها برای احقاق حق شان باشم.

وی خطاب به کاندیدای ریاست جمهوری، افزود: انتظار داریم در چندین روز باقی مانده از انتخابات برنامه هایتان را شفاف برای ملت ایران به ویژه مردم مناطق محروم، اتباع و مذاهب اعلام کنید تا تصمیم گیری برای مردم راحت شود؛ امیدواریم مردم هم با مشارکت حداکثری فرد اصلح را انتخاب کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دوازدهم با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به محمد مخبر و وزیر کشور، گفت: رئیس جمهور شهیدمان در سفر به کردستان قول بازگشایی مرزهای بانه و سقز را دادند اما علیرغم تلاش های وافر استاندار کردستان تاکنون مرزها بازگشایی نشده است انتظار داریم به استاندار کمک کنید تا هر چه سریع تر و در همین دولت مرزها بازگشایی شوند زیرا مردم از لحاظ معیشت مشکل جدی دارند و باید این مهم را وصیت و هدیه شهید جمهورمان به مردم سقز و بانه بدانید و اجرایی کنید.

بیگلری خطاب به وزیر صمت، افزود: از اظهارات شما در صحن علنی امروز نتیجه ای نگرفتیم و خودتان بهتر می دانید که خودروهای داخلی گران و بی کیفیت و یکی از عوامل موثر تصادفات جاده ای است؛ وعده واردات خودروهای خارجی و آن هم وعده و وعید چه شد و به کجا رسید؟ همین بی توجهی ها باعث شده که مردم به وعده های ما ایمان نداشته باشند؛ مهاجرت نخبگان، سرمایه گذاران و سرمایه داران در حال افزایش است در این رابطه باید زمینه زندگی مناسب را برای مردم مهیا کرد؛ هر کدام از ما در مقابل تک تک ملت ایران مسئول هستیم و درنگ بیش از این جایز نیست.

وی با مورد خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی، ادامه داد: همچنان که در جلسه حضوری بیان کردم کمتر خانواده کردستانی را داریم که داغدار از دست دادن عزیزانشان در جاده ها نباشند انتظار داریم هر چه سریع تر نسبت به عملیاتی شدن قول ها و دستورات صادر شده اقدام کنید؛ جاده حوزه انتخابیه که حدود 30 کیلومتر است به پیمانکار داده شده و اگر به این پروژه توجهی نشود تعیین تکلیف آن سال ها به طول می انجامد و به صورت ماهانه شاهد چندین تصادف منجر به فوت خواهیم بود نیاز است دو یا یک پیمانکار توانمند به این پروژه اضافه شود تا حداقل کمتر شاهد داغدار شدن هموطنانمان در این مسیر باشیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دوازدهم افزود: مسیر سقز – بانه نیز به کندی پیش می رود و جای تعجب است که پیمانکاری که در این مسیر خلع ید شده می خواهند پروژه بزرگ تری به او بدهند که باعث تعجب شدید مردم شده است؛ انتظار می رود حداقل دو پیمانکار توانمند به این پروژه اضافه شوند؛ یکی از مشکلات اصلی جاده های کردستان مرحله اولیه ارزیابی پیمانکاران است و اجازه شرکت به پیمانکاران ضعیف داده می شود که این موضوع نارضایتی شدید مردم را در پی داشته است.

بیگلری یادآور شد: همچنین تعیین تکلیف مسیر جاده بانه – سردشت، بانه – مریوان و چهاربانده کردن بانه – سیراوند و تمامی جاده های حوزه انتخابیه  و مسکن ملی مطالبه جدی مردم است و انتظار توجه جدی داریم./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 379690
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار